25.12.09

I Gotta Feeling The Past Should Stay Dead.

Betul ke. Kalau macam itu lepas ni mesti boleh jual sampah punya muka dekat semua makhluk. Kalau nasib baik mungkin boleh jadi kawan baik. Takpalah. Tahun baru pun tak lama lagi. Keadaan depan harap harap taklah najis macam selalu. Menyesal sebab selalu kalah dan biarkan makhluk mengajing tak sudah sudah. Anda jangan lupa ini yang terakhir. Lepas ini bila semua makhluk kuliah keluar dari sana dan aku boleh lega takda lagi yang nak peduli hal kain masing masing. Satu semester tahun ini aku hidup dengan makhluk makhluk itu buatkan hati jadi benak melayan perasaan sendiri sampai tak boleh nak diubat dengan apa pun. Aku taknak tunggu cerita akhir sebab dah lama tahu makhluk sebelah sana dengan makhluk sini boleh jadi pelakon nombor satu. Aku nak percaya lagi setelah apa yang jadi. Punyalah banyak acara acara pemulihan semuanya jadi hasil yang serupa tahi. Makhluk makhluk semua sia siakan usaha orang yang nak lihat kaseh sayang macam haram. Ada hati nak buat projek sama sama lagi. Memang kita jenis tak reti bahasa. Tak boleh tengok orang senang sikit sebab ada dendam berapi dalam hati masing masing yang dah cukup hitam. Bukan tak nampak. Bukan tak peduli. Semua makhluk sengaja besar besarkan api dalam sekam sebab makluk itu asyik menang dan makhluk lain yang makan hati. Lupa semua makhluk kan dah besar panjang. Sudah jadi senior besar sekarang nak jadi maharaja pula ye. Bila yang lain mengutuk dan memerlikan tahu nak memberontak. Lepastu buat lagi satu sekuel dan mangsanya makhluk lain yang bukan dari keluarga kita. Habis semua orang yang punya persepsi lain dari kita dianggap musuh yang perlu direjam sampai terkeluar otak. Yang lain dapat berkumpul buat hal yang dirancang bersama tapi keluarga kita hanya tahu jadi makhluk bangang tak habis habis berdendam itu ini. Sudah lah dah nak masuk tahun baru tapi perangai semua makhluk tak ada yang berubah. Bagus lah. Keluarga kita kan yang paling hebat dan brutal. Aku tahu memang ada daripada kita yang nak berkaseh sayang. Tapi selagi sikap 'aku sorang paling hebat' itu tak dicampak jauh jauh jangan mimpi keluarga kita jadi bahagia. Nanti apa yang nak diberitahu pada yang lain. Lantak lah. Lepas ni bila dah keluar kan kita tak jumpa lagi. Hal kau dekat sana hal aku dekat sini. Keluarga kita yang paling hebat. Betul? Tapi keluarga kita juga yang paling macam sakai. Betul?. Telanlah. Telan sampai tercekik lepas itu boleh mampus dengan tenang!.






Semua makhluk pelatih amo. Semoga cepat sedar. Selamat Tahun Baru 2010. Sakai. :)

No comments:

Post a Comment

aku bukan orang tua korang nak tegur, aku bukan sesiapa pun so pandai pandai la ye.