13.1.10

Pervert Is Your Last Name.

Tak faham kan. Samalah kita biar sama sama pening. Aku muntah. Aku muak dengan perangai semua orang. Ada aku kesah ke. Itu jawapan yang paling kau suka beritahu walaupun dalam diam. Aku bukan apa. Saja aku diamkan bukan bermakna aku ni tunggul. Jauh sekali nak mengaku diri ini dungu. Aku tahu apa yang orang tu dan orang ni dan semua orang fikirkan. Tak peduli semua orang. Pergi mampus. Persetankan asal aku boleh dapat yang terbaek. Lebih baek aku selamatkan ' backside ' sendiri dari susah susah ambil tahu pasal orang laen. Bukan rugi. Malah rasanya lebih menguntungkan diri sendiri bukan. Seronok dapat pujian. Tapi berat buntut nak membantu yang laen. Mungkin dari mula ada disini sudah disumbat ajaran supaya biarkan orang laen mati kelaparan jangan kita mati kena hina sebab bagi pertolongan. Yelah. Buat apa lepaskan dekat sini. Siapa nak dengar. Siapa saja yang mahu beri masa untuk ambil pusing hal budak separuh umur. Cuma yang mahu diambil kesah kalau dapat beri orang peluang besar. Wahai orang orang. Aku ulang lagi sekali yang aku ni sudah cukup muak melayan perangai yang semua macam haram. Kenapa jadi begitu. Siapa yang ajar orang orang kita jadi macam tu. Atau mak bapak orang orang yang tak beri perhatian sepatutnya. Aku pelik. Kadang kadang ada rasa nak bertanya satu dua soalan. Tapi takpa. Tak sesuai hebahkan sebab mungkin nanti ada orang yang mengata. Tapi hari aku nak tanya pada yang melihat. Dan yang pasti aku nak jawapan dari yang mendengar. Tak penat ke hari hari semua orang kena macam ni. Tak letih ke sampai tak reti reti bahasa. Apa dulu ayah kau tak ajar. Mak kau takkan asyik besarkan mammary gland kan. Bila kena sumpah seranah baru nak faham bahasa ke. Oh. Ayah kau orang sedap sedap ye maaflah aku terlupa. Orang orang macam kau tak ada masa nak fikir tentang hal hati perasaan yang laen. Kalau dah macam tu sekali benak otak kau aku memang dah serah diri awal awal. Malas tu memang jawapan lazim mulut masing masing. Kalau dah orang orang macam kau hidup mewah kenapa maseh boleh tunjuk kelakuan sampah macam tu sekali. Langsung tak menampakkan nur tapi yang nampak cuma macam kaen buruk yang bakal kotorkan keadaan sekeliling. Dengar sini. Tak ada orang yang hingin sebuk ambil tahu hal dalam kaen kau. Orang orang macam kau perlu lagi ke buka buku panduan hormat mereka. Sebelum ni tak pernah pun dia dalam mereka tu buat masalah pada kita. Hal kecil kau panggil. Sebab boleh minta maaf dan teruskan hidup macam biasa dekat sana itu yang kau kira mudah. Aku bukan ayah kau sebab itu aku boleh cakap dekat sini. Aku kalau jadi ayah kau mesti dah lama rejam kau sebab memalukan muka. Kau semua sama. Tak pernah ada untung. Menyusahkan tu nama akhir selepas di-bin kan. Tunggu esok. Sebab akan ada tuhan akan tunjukkan jalan siapa langit siapa bumi. Aku ?. Datang cari aku sebab kalau tak sampai bila bila aku takkan berhenti menulis tentang kau. Kan kawan.

No comments:

Post a Comment

aku bukan orang tua korang nak tegur, aku bukan sesiapa pun so pandai pandai la ye.