17.12.09

Rumah Bahagia.

Dua perkataan. Alahai seronoknya. Tak seperti mereka yang laen aku punya kesah yang tersendiri. Lebih dari sekadar dua belas bulan tinggal disini adalah saat hebat kami semua. Buat yang sama semuanya. Mula dengan susah payah berpindah ke tempat baru. Rasa terpaksa. Payah. Tapi itu bukanlah tajuknya disini. Tempat yang baru dapat kami hias. Hias ikut suka hati hati kami. kononnyalah. Masalah dalaman ?. Terima kaseh sebab kami dah lalui pun. Macam macam sungguh aku tak tipu. Mulanya satu dua tiga dan seterusnya. Nak cerita takpelah aku rasa mungkin tak perlu. Sebenarnya bukan apa. Tempat yang luas ni penuh kenangan. Siapa yang boleh lupa betul. Tanya saja pada u , z , ak, p, h, al, ceritanya pasti menarik. Bagi 'replacement' m, aq, aq, rasanya mereka semakin tabah tinggal disini. Aku sendiri ada banyak kesah menarik disini. Apabila kerja kerja mengemas rumah jadi semakin senang dan riang. Dan apabila umpat mengumpat jadi topik harian yang penuh dengan hilaian semua. Bukankah semuanya tu sudah lengkap untuk kita seisinya. Haii. Lepasni mungkinkah ada rasa rindu. Kaseh pada semua. Bila semua ada urusan dengan sistem. Terpaksa pergi seorang demi seorang. Biarkan. Bila keadaan sesak jadi lapang. Bila hati tegang jadi riang. Bila lidah diam tunjukkan tanda kelu. Aku percaya semua pasti ingat waktu itu. Kenangan yang semuanya kita simpan kemas dalam buku hati masing masing.

No comments:

Post a Comment

aku bukan orang tua korang nak tegur, aku bukan sesiapa pun so pandai pandai la ye.