23.2.10

Ikhlas, Kau Harus Ada, Kawan.


Hepatomegali bila ada kawan, mula berkawan, mengenali kawan dan semestinya bukan berlawan.
Tak habis habis. 
Superior inferior lateral medial layan lagu hujan ni. Kau harus ada. Sedap. Terkenang kawan kawan yang ada keliling pinggang. Tak pernah ada rasa sakit loin groin kalau ada mereka mereka ini. Membahagiakan.



Yang ada bila senang. Boleh gelak gelak walaupun masa tengah panas hati.

Yang tak pernah berkira nak ambil beban seorang lagi kawannya. Walaupun beban yang diambil kita tahu menyusahkan dia. 

Yang mudah lagi memudahkan. Boleh hisap rokok kawan "pancung pancung" biar semua dapat rasa bila masa ringgit malaysia kurang dalam dompet. *tapi aku non smoker ye. :)

Yang menyenangkan bila dalam kumpulan kerja. Biarpun sebelum ni kita semua bukanlah satu kepala tapi maseh ada hati yang bersih untuk memberikan hasil yang positif. Kerja dah mestilah akan jadi lebih sempurna dengan markah yang membanggakan hati semua orang.

Yang boleh dipercayai. Bukan apa. Susah kalau bekerja ada perasaan yang bukan bukan. Umum tahu kita kerja berkumpulan. Kita bukan bomoh atau posmen yang bekerja secara individu. Setuju?

Yang boleh jadi tempat paling rapat nak bermanja. Bagi yang belum ada kawan sebegini biarkan dia gelak suka sendiri. Mereka maseh belum faham lagi.



Tapi. Sedih. Maseh ada lagi orang dalam kalangan 'kawan' yang suka merosakkan. Kenapa. Mungkin 'kawan' itu sebelum ini tak pernah dapat kaseh sayang dari kawannya.Mungkin dia belum ada kesempatan untuk merasa nikmat itu. Mungkin..
Patutlah dia(kawan) itu jadi begitu.

'save ur backside first'
'Buat apa pedulik hal orang'
'Aku buat hal aku saja. Tak jaga tepi kain orang'



Bagi aku bukan cuma itu yang sepatutnya kau mampu lakukan. Jangan dilabel apa itu ini hal yang patut ambil peduli. Kenapa dilabel itu 'kawan' aku, sedangkan hal mereka bukan menjadi tanggungjawab kau.

Pelik, kan. Betul? ahh. Yang waras pemikirannya pasti boleh dapat jawapan.
Makna kawan rasanya lebih dari sekadar peduli-kan dari di-peduli-kan.

Kasihan. Ikhlas dari hati. Aku kasihan dengan mereka.



3 comments:

aku bukan orang tua korang nak tegur, aku bukan sesiapa pun so pandai pandai la ye.